Bielenda Botanic Spa Rituals, Plyn Micelarny Kurkuma i Chia

Nowa seria Bielendy w szybkim czasie zrobiła wielką furorę na wielu forach internetowych, jest to wielka rewolucja w świecie kosmetycznym. Wiele marek zaczyna wprowadzać naturalne składy. nie tylko na etykietce ale i w opakowaniach.


Botaniczny płyn micelarny do każdego rodzaju cery, zwłaszcza suchej, szarej, pozbawionej blasku, o obniżonej jędrności; z rozszerzonymi porami, skłonnej do podrażnień. Płyn oczyści i odświeży naskórek, skutecznie usunie makijaż i pozostałe zabrudzenia, zregeneruje, nawilży, złagodzi podrażnienia, przygotuje cerę na przyjęcie kremu, serum lub olejku.
- Kurkuma - o silnym działaniu odżywczym i wyrównującym koloryt skóry, przyspiesza odnowę komórek , redukuje zmarszczki i rozjaśnia przebarwienia. Delikatnie złuszcza naskórek, zmniejsza wydzielanie sebum, łagodzi podrażnienia.
- Olej z nasion chia - o właściwościach antyoksydacyjnych i odżywczych. Zawiera kwasy Omega 3, dzięki czemu odżywia i nawilża skórę, poprawia elastyczność, ma wpływ na produkcję kolagenu i powstawanie nowych komórek skóry. Redukuje zmarszczki i rozszerzone pory.
0% parabenów, silikonów, PEG, SLS, SLES, sztucznych kompozycji zapachowych, syntetycznych barwników, glutenu. Testowany dermatologicznie. 100% składników pochodzenia naturalnego.

Aqua (Water) - woda.

Glycerin - hydrofilowa substancja nawilżająca. Ma zdolność przenikania przez warstwę rogową naskórka, dzięki czemu pełni rolę przenikania - ułatwia w ten sposób transport innych substancji w głąb skóry.

Sodium Lactate - hydrofilowa substancja nawilżająca, mająca zdolność przenikania przez warstwę rogową naskórka. Zmiękcza warstwę rogową), a w wyższych stężeniach działa złuszczająco na zrogowaciały naskórek.

Sorbitol - w kosmetyce znajduje zastosowanie, jako substancja wspomagająca stabilizację emulsji, a także zabezpieczenie kosmetyków przed wysychaniem. Dodatkowo sorbitol w naturalny sposób osłania skórę, poprzez przenikanie do przestrzeni międzykomórkowych, a także wiąże wodę, która jest niezbędną do utrzymywania prawidłowego nawilżenia skóry. Sorbiotl nawilża wygładza, uelastycznia i poprawia jakość skóry, a także reguluje procesy regeneracji naskórka.

Sodium Cocoyl Alaninate - łagodny środek myjący o właściwościach bakteriobójczych, zmiękczających i tonizujących, pozyskiwany z oleju kokosowego.

Panthenol - hydrofilowa substancja nawilżająca. Substancja aktywna, działa przeciwzapalne, przyspiesza procesy regeneracji naskórka. Wykorzystywany jest w preparatach do pielęgnacji skóry i włosów, dzięki zdolności wnikania w ich strukturę. Nadaje skórze uczucie gładkości.

Curcuma Longa Root Extract - ekstrakt z kurkumy, działa odżywczo, wygładzająco i wyrównuje koloryt skóry, posiada właściwości antyseptyczne i przeciwzapalne. Stosuje się do leczenia trądziku, egzemy i łuszczycy

Salvia Hispanica Seed Extract - ekstrakt z nasion chia, pomaga zachować wilgotność skóry i chroni ją przed wysychaniem. Ponadto zapobiega przedwczesnemu starzeniu się skóry.

Sodium Benzoate - substancja konserwująca, która uniemożliwia rozwój i przetrwanie mikroorganizmów w czasie przechowywania produktu. Chroni również kosmetyk przed nadkażeniem bakteryjnym, które możemy wprowadzić przy codziennym użytkowaniu produktu (np.nabierając krem palcem).

Potassium Sorbate - konserwant.

Sodium Dehydroacetate - konserwant.

Benzyl Alcohol - alkohol aromatyczny . Imituje zapach jaśminu. Znajduje się na liście potencjalnych alergenów.

Butelka posiada zakrętkę z dużą dziurką, może wydostać się za dużo produktu na wacik, pojemność 500 ml, cena około 20 złotych. Ważność od otwarcia 6 miesięcy. Mimo dobrego składu ten płyn się u mnie nie sprawdził, wiele naturalnych kosmetyków moja skóra uwielbia. W tym przypadku wystąpiło uczulenie, po kilka dniach stosowania do demakijażu pojawiły się czerwone podskórne grudki, do tego bardzo bolesne. Najpierw nie wiedziałam od jakiego kosmetyku, myślałam że coś innego jest tego przyczyną. Moja koleżanka również kupiła płyn i miała taką samą reakcję, wtedy razem doszłyśmy do wniosku że płyn micelarny Bielenda z kurkumą i chia stworzył niespodzianki. Posiadam skórę, na której bardzo rzadko pojawiają się nieprzyjaciele. Po przetarciu wacikiem nasączonym płynem skóra twarzy była ładnie oczyszczona, nie wystąpiły żadne podrażnienia. Bardzo dobrze radził sobie z każdym tuszem jak i podkładem, pudrem, kremem BB, bardzo ładnie pachniał, specyficzny zapach kurkumy nie jest wyczuwalny. Po odstawieniu kosmetyku skóra zaczęła się goić a nowe niespodzianki nie pojawiły się. Czytając posty na grupie 'Składy kosmetyków przestaną być niewiadomą!' stwierdziłam, że nie tylko ja miałam taki problem, wielu dziewczyn skóra zachowała się tak samo. Posiadam z tej serii także maseczkę i myślę że nie zacznę jej używać. Zapraszam na moje konto Vinted. 

Używałyście coś z nowej serii? :)

14 komentarzy:

  1. mam maseczkę, serum i dwa hydrolaty z tej serii, wszystkie są super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy co dla kogo, może inne wersje są lepsze 😊

      Usuń
  2. Zamierzałam go kupić jednak po twojej recenzji jednak odpuszczę mam obawy co do tego uczulenia. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie korzystałam z tej serii. Obecnie uwielbiam płyn kokosowo-aloesowy tej marki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo rzadko kosmetyki mnie uczulają, więc w sumie mogłabym wypróbować ten płyn micelarny, chodź płyn micelarny miałam tylko raz w życiu i nie za bardzo polubiłam się z tym kosmetykiem :)
    Pozdrawiam cieplutko myszko :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też bardzo rzadko, ale się zdarzyło 😊

      Usuń
  5. zaciekawił mnie ten płyn, mimo że jestem wierna pielęgnacji koreańskiej :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kurcze, niefajnie:( Ja też mam problem z płynami micelarnymi i mnie uczulają ale to przez zawartość Cocamidopropyl Betaine. Tu jej nie widzę, ale po Twoich przejściach raczej się nie skuszę. Ogólnie po początkowych zachwytach nad tą serią teraz zbiera dużo negatywnych recenzji...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze są dwie serie malina i aloes, może one inaczej zareagują na moja skórę 😊 wypróbuję w przyszłości .

      Usuń

dziękuję za każdy komentarz, w wolnej chwili odwiedzę Twojego bloga :)
na komentarze odpowiadam pod postem :)